L’educació intercultural en diàleg: què en pensen els i les alumnes?



Aquesta proposta ens convida a escoltar les reflexions de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre com s’està abordant l’educació intercultural a les aules.

https://ajuntament.barcelona.cat/bcnacciointercultural/ca/espai-avinyo/programacio/leducacio-intercultural-en-dialeg-que-en-pensen-els-i-les-alumnes

Dins d’un cicle d’activitats per reflexionar sobre l’educació des d’una perspectiva intercultural a partir de diverses mirades, que ha comptat amb tres taules rodones en les quals han participat joves professionals de l’àmbit de l’educació, famílies i professorat, en aquesta sessió es posarà sobre la taula el punt de vista sobre l’escola i el sistema educatiu que té l’alumnat dels centres d’educació secundària de Barcelona. L’alumnat de secundària i batxillerat és un dels col·lectius més directament afectats per les polítiques educatives però sovint, per motius d’edat, també és el menys representat en taules rodones, debats i conferències que tracten la temàtica per generar propostes que siguin de veritable utilitat per avançar cap a un sistema educatiu més just i inclusiu. Donat que l’escola no és un element aïllat del seu entorn, especialment de l’educació superior i del món laboral, s’incorporaran les veus de joves que han sortit recentment de secundària o batxillerat per mirar d’analitzar quines oportunitats i reptes es troben més enllà d’aquesta.

alumnat | interculturalitat | secundària |